ДПА та ЗНО












Випускники цього року обов’язково складатимуть ЗНО з української мови та історії або математики

Реєстрація на ЗНО-2017 стартує о 10:00 6 лютого, а адміністрації шкіл не можуть впливати на вибір предметів. Про це повідомив директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим Карандій.
Для випускників 2017 року першим обов’язковим предметом для ЗНО стане українська мова та література. Другий потрібно буде обрати з-поміж математики та історії. Третій – із запропонованого переліку предметів, з яких буде проводитися тестування 2017-го: математика, історія України, іспанська, французька, німецька, російська, англійська мови, біологія, географія, фізика, хімія. Тобто, за бажання випускник зможе скласти ЗНО і з історії України, і з математики.
Крім того, можна буде скласти в формі ЗНО ще один, четвертий предмет, який не є обов’язковим, але необхідний, приміром, для вступу в обраний ВНЗ.
«За цими предметами оцінка виставлятиметься одразу за двома шкалами: 12-бальною – як державна підсумкова атестація та 200-бальною – для зарахування під час вступу до вищого навчального закладу», – відзначив директор Українського центру оцінювання якості освіти.
Випускники ж минулих років обов’язково мають складати ЗНО лише з української мови та літератури. Інші три предмети – на їхній вибір.
«Під час вибору предметів ми усім рекомендуємо орієнтуватися насамперед на ті виші, в яких випускники виявлять бажання потім навчатися, бо саме перелік складених тестів визначатиме спроможність скористатися їхніми результатами під час вступу до ВНЗ», – підкреслив Вадим Карандій.
Також він наголосив, що цього року під час вступу до вищих навчальних закладів прийматимуться сертифікати ЗНО 2016 та 2017 років.
Реєстрація для участі в оцінюванні розпочнеться о 10-й годині ранку 6 лютого і триватиме до 17 березня, а зміни до реєстраційних даних можна буде внести до 31 березня. Щоб взяти участь у ЗНО, необхідно, насамперед, роздрукувати та заповнити бланк реєстраційної картки. Це можна зробити самостійно за допомогою сервісу «Зареєструватися», розміщеному на офіційному сайті Українського центру testportal.gov.ua або звернувшись до пункту реєстрації, перелік яких буде розміщено на цьому ж порталі. Для випускників 2016 року пункти реєстрації створено за місцем їхнього навчання.
Випускники загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року, створюючи реєстраційну картку, мають вказати назви предметів, із яких їм будуть зараховані результати ЗНО як оцінки за державну підсумкову атестацію.
Після оформлення реєстраційної картки майбутній учасник ЗНО має сформувати комплект реєстраційних документів, який випускники 2017 року подають до закладу, в якому навчаються, а випускники минулих років та учні (слухачі, студенти) професійно-технічних, вищих навчальних закладів надсилають (бажано рекомендованим листом) на адресу регіонального центру, указану в контрольно-інформаційному листі.
Особа, яка успішно пройшла реєстрацію, отримає від регіонального центру сертифікат зовнішнього незалежного оцінювання, інформаційний бюлетень та реєстраційне повідомлення учасника ЗНО. Ці документи будуть надіслані випускникам 2017 року до закладу, де вони навчаються. Випускникам минулих років та учням (слухачам, студентам) професійно-технічних, ВНЗ – за адресою, указаною під час реєстрації.
Основну сесію ЗНО буде проведено з 23 травня до 16 червня.
Також відбудеться додаткова сесія з 3 до 12 липня, на яку можна буде зареєструватися з 3 до 20 травня. Додаткова сесія та реєстрація передбачені для учасників АТО та осіб, що проживають на тимчасово окупованій території або на території, де органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, якщо такі особи не мали змоги зареєструватися в основний період.
У такому разі до комплекту реєстраційних документів потрібно додати заяву щодо надання можливості пройти ЗНО під час додаткової сесії та копію посвідчення учасника бойових дій або довідку про безпосередню участь в антитерористичній операції (для учасників АТО), копію сторінки паспорта громадянина України (особи, яка реєструється або одного з батьків (опікунів)), де вказано відомості про місце проживання (для осіб, які проживають на неконтрольованих територіях).
Крім того, скласти ЗНО під час додаткової сесії зможуть ті, хто в період основної не матиме можливості це зробити через релігійні переконання, навчання закордоном, участь у міжнародних конкурсах чи олімпіадах, збіг дати ЗНО за обраними предметами.
Для випускників минулих років, учнів (слухачів, студентів) професійно-технічних, ВНЗ, які проживають на неконтрольованих територіях та не мають можливості надіслати пакет документів поштою, порядком реєстрації для участі у ЗНО передбачено подання документів електронною поштою. На цю електрону пошту буде надіслано повідомлення про результати реєстрації.
Щоб бути зареєстрованим для участі в ЗНО, випускники цього навчального року, які проживають на неконтрольованих територіях, мають вибрати загальноосвітній навчальний заклад, де бажають здобути повну загальну середню освіту на території, що контролюється українською владою. Детальна інформація про умови зарахування та перелік загальноосвітніх навчальних закладів розміщена на сайті Міністерства освіти і науки України.
Особи, які потребують створення особливих (спеціальних) умов під час реєстрації для участі в ЗНО мають вказати про це під час заповнення реєстраційної картки, зазначити номер і дату виданої органом або закладом охорони здоров'я форми 086-3/о та подати її разом з іншими реєстраційними документами. Зокрема, цього року особи з порушеннями зору отримають можливість під час додаткової сесії виконувати завдання сертифікаційної роботи у зошитах, текст яких надруковано збільшеним шрифтом, особам з порушеннями слуху буде надано додатковий час та забезпечена присутність перекладача жестової мови тощо.
У майбутньому процедури ЗНО будуть адаптовані для осіб з порушеннями зору, які використовували в процесі навчання шрифт Брайля. Докладніше про забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами зазначено в спільному наказі МОН та МОЗ «Деякі питання участі в зовнішньому незалежному оцінюванні та вступних іспитах осіб, які мають певні захворювання та/або патологічні стани, інвалідність».
Усю необхідну інформацію про порядок реєстрації та графік проведення ЗНО розміщено на офіційному сайті Українського центру оцінювання якості освіти та на сторінках Центру в соціальних мережах.

31.01.2017 00:00, за матеріалами: МОН


Проведення ДПА в початковій школі у 2017 році 

(4 клас)

У загальноосвітніх навчальних закладах І ступеня (початкова школа) державна підсумкова атестація проводиться з трьох предметів: української мови, літературного читання, математики.
Строки проведення державної підсумкової атестації в початковій школі визначаються педагогічною радою і затверджуються відповідним наказом керівника навчального закладу до 05 квітня 2017 року.
Атестація у 4-х класах проводиться за місцем навчання у письмовій формі. Завдання для проведення атестації укладають вчителі навчального закладу, відповідно до затверджених міністерством орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань, і затверджує керівник навчального закладу. Завдання мають відповідати державним вимогам до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, визначеним навчальними програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України.
У школах (класах), у яких вивчення предметів здійснюється мовами національних меншин чи іноземними мовами, атестація може складатися мовою вивчення предмета.
У загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням або вивченням мов національних меншин учні можуть додатково проходити державну підсумкову атестацію з четвертого предмета: мови національної меншини. Рішення про проведення державної підсумкової атестації з мови національної меншини приймається педагогічною радою на підставі письмових звернень батьків (одного із батьків) або їх законних представників і затверджується наказом керівника навчального закладу.
Орієнтовні вимоги до змісту атестаційних робіт
У загальноосвітніх навчальних закладах державній підсумковій атестації (далі атестація) підлягають результати навчальної діяльності учнів четвертих класів з української мови (мови і літературного читання) та математики.
Атестація з української мови учнів, які почали вивчати її в поточному навчальному році, здійснюється за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють.
Атестація з кожного предмета проводиться письмово у формі підсумкових контрольних робіт.
Контрольні роботи проводяться в загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до календарного планування на другому чи третьому уроці, окрім понеділка і п'ятниці, а також днів перед і після святкових.
На проведення контрольної роботи відводиться 1 академічна година (один урок): 5 хв. – на пояснення змісту роботи та інструкції щодо її виконання і 35 хв. – на її виконання.
Тексти підсумкової контрольної роботи вчитель записує до початку уроку на дошці або заздалегідь друкує на окремих аркушах і перед уроком роздає кожному учневі.
Оцінювання підсумкових контрольних робіт здійснюється відповідно до «Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти» (наказ Міністерства освіти і науки від 13.04.2011 № 329, наказ Міністерства освіти і науки України від 19.08.2016 р. № 1009 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222»).
Додаткові підсумкові контрольні роботи у 4-х класах не проводять.
Зміст завдань для підсумкових контрольних робіт формується відповідно до державних вимог щодо навчальних досягнень учня/учениці, визначених чинними навчальними програмами для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Завдання для підсумкових контрольних робіт розробляються методичним об'єднанням учителів (кафедрою) початкових класів загальноосвітнього навчального закладу (вчителем початкових класів у школах з малою наповнюваністю учнів) відповідно до розділу ІІ («Особливості конструювання змісту підсумкових контрольних робіт з навчальних предметів, з яких проводять атестацію») Орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань для проведення ДПА у 4-х класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2017-2018 н.р. і затверджуються адміністрацією навчального закладу.
При підготовці завдань для підсумкової контрольної роботи необхідно враховувати такі аспекти:
  • перевірці підлягає навчальний матеріал, що опановувався учнями впродовж навчання в початковій школі;
  • контрольна робота повинна містити компетентнісно-орієнтовані завдання різних рівнів складності;
  • кількість і обсяг завдань мають бути оптимальними для виконання впродовж часового проміжку, відведеного на контрольну роботу;
  • тестові завдання бажано формулювати в одному стилі: або у формі запитання, або спонукання;
  • завдання для проведення підсумкової контрольної роботи готують у двох рівноцінних варіантах (окрім текстів для диктанту).
Особливості конструювання змісту атестаційної роботи з української мови
Зміст підсумкової контрольної роботи може бути сконструйовано у двох комбінаціях (за вибором учителя).
І комбінація підсумкової контрольної роботи з української мови формується з тексту для диктанту або списування (з пропущеними орфограмами) для виявлення правописних умінь і завдань до тексту: творчого - на побудову зв’язного висловлювання для перевірки мовленнєвих умінь та завдань для перевірки мовних знань.
Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 1.
Таблиця 1. Вимоги до формування змісту І комбінації підсумкової контрольної роботи з української мови
№ з/п
Види завдань
Кількість завдань
Кількість балів за кожне правильно виконане завдання
Максимальна кількість балів
1.
Диктант або текст для списування з пропущеними орфограмами обсягом 50-55 слів  і кількістю орфограм 25% від загальної кількості слів у тексті, у тому числі  2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати. Текст не має містити більше 2 слів на орфограми, вивчення яких не передбачено програмою початкової школи**
1
по 6 балів*
6 балів
2.
Завдання до тексту для перевірки мовних знань
4
по 1 балу
4 бали
3.
Творче завдання до тексту: побудова зв’язного висловлювання з 3-4 речень (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 2-3 речень
1
  по 2 бали***
2 бали
Разом
6
-
12 балів

* за кожну допущену у диктанті або списуванні помилку знімається по 1 балу;
** у разі, коли у тексті є слово на орфограму, вивчення якої не передбачено програмою початкової школи, воно заздалегідь записується на дошці і під час виконання роботи учитель звертає увагу дітей на його правильний запис;
*** у творчому завданні виставляють по 1 балу за зміст висловлювання і грамотність, де враховують помилки лише на ті правила, вивчення яких передбачено навчальною програмою.
ІІ комбінація підсумкової контрольної роботи з української мови формується з тестових завдань закритого типу (на вибір однієї відповіді з трьох пропонованих), відкритого типу (з короткою відповіддю і на встановлення послідовності або відповідності для перевірки мовних знань), диктанту або списування тексту з пропущеними орфограмами для виявлення правописних умінь і творчого завдання на побудову зв’язного висловлювання для перевірки мовленнєвих умінь.
Частину роботи (диктант/списування і творче завдання) учень письмово оформлює на аркушах зі штампом школи), дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з мов. Тестові завдання виконує на аркуші, виданому вчителем.
Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 2.
Таблиця 2. Завдання для до формування змісту ІІ комбінації підсумкової контрольної роботи з української мови
з/п
Види завдань
Кількість завдань
Кількість балів за кожне правильно виконане завдання
Максимальна кількість балів
1.
Диктант або текст для списування з пропущеними орфограмами обсягом 25-30 слів (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 20-25 слів) і кількістю орфограм 25% від загальної кількості слів у тексті, у тому числі  1 слово з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам’ятати. Текст не має містити більше 1 слова на орфограми, вивчення яких не передбачено програмою початкової школи**
1
по 3 бали*
3 бали
2.
Завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів
3
по 1 балу
3 бали
3.
Завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами
1
по 2 бали***
2 бали
4.
Завдання відкритого типу з короткою відповіддю
1
по 2 бали***
2 бали
5.
Творче завдання: побудова зв’язного висловлювання з 3-4 речень (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 2-3 речень
1
по 2 бали***
2 бали
Разом
7
-
12 балів

* за кожну допущену у диктанті або списуванні помилку знімається по 1 балу;
** у разі, коли у тексті є слово на орфограму, вивчення якої не передбачено програмою початкової школи, воно заздалегідь записується на дошці і під час виконання роботи учитель звертає увагу дітей на його правильний запис;
*** у творчому завданні виставляють по 1 балу за зміст висловлювання і грамотність, де враховують помилки лише на ті правила, вивчення яких передбачено навчальною програмою.
Особливості конструювання змісту атестаційної роботи з літературного читання
Зміст підсумкової контрольної роботи може бути сконструйовано у двох комбінаціях (за вибором учителя).
І комбінація підсумкової контрольної роботи має формуватись з тексту для читання мовчки для перевірки сформованості навичок читання, завдань до тексту для перевірки розуміння змісту прочитаного, уміння працювати з текстом і творчого на побудову висловлювання власної думки до змісту прочитаного.
Письмову частину роботи (творче завдання) учень оформлює на листочках зі штампом школи. Інші завдання виконує на аркуші з текстом, виданому вчителем.
Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 3.
Таблиця 3. Вимоги до формування змісту І комбінації підсумкової контрольної роботи з літературного читання
з/п
Види завдань
Кількість завдань
Кількість балів за кожне правильно виконане завдання
Максимальна кількість балів
1.
Текст (незнайомий учням) для самостійного читання з мови навчання обсягом 330-390 слів, (для шкіл з навчанням мовами національних меншин –  250-310 слів). Кількість слів, які потребують пояснення – не більше 2. Речення у тексті не мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній.
1
по 4 бали*
4 балів
2.
Завдання до тексту для перевірки розуміння його змісту і вміння працювати з текстом
6
по 1 балу
6 балів
3.
Творче завдання: письмове висловлення власної думки до змісту прочитаного тексту з 4-5 речень***, для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 2-3 речень***
1
по 2 бали***
2 бали
Разом
8
-
12 балів

ІІ комбінація підсумкової контрольної роботи з читання має формуватись з тексту для самостійного читання і завдань до тексту для перевірки розуміння змісту прочитаного і вміння працювати з текстом: тестових закритого типу (з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих) і відкритого типу (на встановлення послідовності або відповідності та з короткою відповіддю) і творчого.
Частину роботи (творче завдання) учень письмово оформлює на аркушах зі штампом школи. Тестові завдання виконує на окремому аркуші з тестовими завданнями, виданому вчителем.
Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 4.
Таблиця 4. Вимоги до формування змісту ІІ комбінації підсумкової контрольної роботи з літературного читання
з/п
Види завдань
Кількість завдань
Кількість балів за кожне правильно виконане завдання
Максимальна кількість балів
1.
Текст (незнайомий учням) для самостійного читання з мови навчання обсягом 330-390 слів (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 250-310 слів). Кількість слів, значення які потребує пояснення – не більше 1. Речення у тексті не мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній.
1
по 4 бали
4 бали
2.
Завдання до тексту закритого типу з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих варіантів
2
по 1 балу
2 бали
3.
Завдання до тексту відкритого типу з короткою відповіддю
1
по 2 бали**
2 бали
4.
Завдання до тексту відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами
1
по 2 бали**
2 бали
5.
Творче завдання до тексту: письмове висловлення власної думки до змісту прочитаного тексту – 4-5 речень***
1
по 2 бали**
2 бали
Разом
6
-
12 балів

* спосіб читання оцінюється 1 балом(за наявністю /відсутністю артикуляцією), темп читання 3 балами; вчитель враховує обсяг тексту, якій учень встиг прочитати за 3 хвилини: повністю-3 бали, не менше 2/3 – 2 бали, не менше половини 1 бал, менше половини жодного балу;
** якщо творче завдання виконано частково, неточно – 1 балом; якщо у творчому завдання учень логічно, правильно висловлює думку, обґрунтовує її, дає свою оцінку вчинкам героїв, описаним подіям, завдання оцінюється 2 балами;
*** бали за письмову частину роботи з читання виставляються без урахування помилок за грамотність.
Перевірку організовують таким чином:
  • учитель пропонує дітям взяти в руки олівці;
  • за вказівкою вчителя діти починають читати текст (мовчки);
  • через 3 хвилини вчитель зупиняє читання і пропонує поставити олівцем крапку над словом, на якому зупинився читати учень;
  • учитель пропонує дітям продовжити читання тексту до кінця і виконати завдання до нього, працюючи з текстом.
Особливості конструювання змісту атестаційної роботи з математики
Зміст підсумкової контрольної роботи може бути сконструйовано у двох комбінаціях (за вибором учителя).
І комбінація підсумкової контрольної роботи з математики має формуватись з таких основних завдань: складеної задачі на 3 дії; виразу з багатоцифровими числами на визначення порядку дій (з дужками); на порівняння і перетворення величин; знаходження частини від числа; застосування геометричного матеріалу.
Роботу учень письмово оформлює на листочках зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з математики. Усі письмові обчислення до завдань мають виконуватись у зошиті.
Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 5.
Таблиця 5. Вимоги до формування змісту І комбінації підсумкової контрольної роботи з математики
з/п
Види завдань
Кількість завдань
Кількість балів за кожне правильно виконане завдання
Максимальна кількість балів
1.
Задача на три дії
1
по 3 бали*
3 бали
2.
Знаходження значення виразу (з дужками) з багатоцифровими числами, що передбачає визначення порядку дій
1
по 2 бали**
2 бали
3.
Порівняння чисел і величин та перетворення величин
2
по 1 балу
2 бали
4.
Знаходження частини від числа
1
по 1 бали
1 бал
5.
Геометричний матеріал
1
по 2 бали**
2 бали
6.
Творче завдання або завдання з логічним навантаженням
1
по 2 бали
2 бали
Разом
7
-
12 балів

ІІ комбінація підсумкової контрольної роботи для державної атестації з математики має формуватись з тестових завдань (відкритого і закритого типу), серед яких обовʼязково одна задача на три дії та одне завдання з геометричним матеріалом.
Частину роботи (задачу і геометричний матеріал) учень письмово оформлює на аркушах зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з математики. Тестові завдання виконує на окремому аркуші з тестовими завданнями, виданому вчителем. Усі письмові обчислення до завдань мають виконуватись відповідно у зошиті і на аркуші з тестами.
Вимоги до змісту завдань і їх оцінювання подано у таблиці 6.
Таблиця 6. Завдання для до формування змісту ІІ комбінації підсумкової контрольної роботи з математики
з/п
Види завдань
Кількість завдань
Кількість балів за кожне правильно виконане завдання
Максимальна кількість балів
1.
Завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів ***
3
по 1 балу
3 бали
2.
Завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами***
2
по 2 бали**
4 бали
3.
Завдання відкритого типу з короткою відповіддю ***
1
по 2 бали**
2 бали
4.
Завдання відкритого типу з розгорнутою відповіддю (задача
1
по 3 бали**
3 бали
Разом
8
-
12 балів

* якщо неправильно виконано одну дію задачі, її розв’язання оцінюється 2 балами, якщо неправильно виконано дві дії – 1 балом;
** якщо завдання виконано частково, воно оцінюється 1 балом.
***контрольна робота має містити одне завдання з геометричним матеріалом, яке може бути подано в одному з позначених *** пунктів.
Складено на підставі Орієнтовних вимог до проведення Державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2016/2017 навчальному році, відповідно до листа МОН № 1/9-149 від 13 березня 2017 року.

            За матеріалами                  http://osvita.ua/school/certification/34353/

Учасники ЗНО можуть внести зміни до своїх даних


Учасники зовнішнього незалежного оцінювання, у разі необхідності, можуть внести зміни до реєстраційних даних або усунути причини, що стали підставою для відмови в реєстрації. Відповідні зміни можна внести до 31 березня.
За інформацією Українського центру оцінювання якості освіти, регіональні центри ще продовжують опрацьовувати реєстраційні документи учасників ЗНО, що відправлені у встановлені терміни.
«Учасники ЗНО, які отримали сертифікати, однак бажають внести зміни до персональних даних, можуть перереєструватися. Для цього потрібно внести зміни до реєстраційних даних за допомогою сервісу «Внести зміни», сформувати та оформити нову реєстраційну картку. Повторно сформований комплект реєстраційних документів, а також отриманий раніше Сертифікат необхідно передати до закладу освіти, у якому навчаєтеся, – якщо ви випускник поточного навчального року, або самостійно надіслати до відповідного регіонального центру оцінювання якості освіти – якщо ви випускник минулих років або учень професійно-технічного чи вищого навчального закладу», - повідомили в УЦОЯО.
У разі отримання рішення про відмову в реєстрації, особа може усунути причини, що стали підставою для прийняття такого рішення. Для цього необхідно створити нову реєстраційну картку за допомогою сервісу «Зареєструватись» та сформувати новий комплект документів.
Випускники шкіл 2017 року, у разі необхідності, мають подати реєстраційні документи для усунення причин відмови в реєстрації до закладу, де навчаються.

Випускники минулих років, учні професійно-технічних, вищих навчальних закладів мають надіслати документи на адресу регіонального центру, зазначену в контрольно-інформаційному листі.
                                                                     Джерело http://osvita.ua/test/55173/







Проведення ДПА в основній школі у 2017 році 

(9 клас)




Строки проведення державної підсумкової атестації в основній школі (9 клас) визначаються педагогічною радою і затверджуються відповідним наказом керівника навчального закладу до 05 квітня 2017 року.
Атестація проводиться за місцем навчання у письмовій формі. Завдання для проведення атестації укладають вчителі навчального закладу, відповідно до затверджених міністерством орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань, і затверджує керівник навчального закладу. Завдання мають відповідати державним вимогам до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, визначеним навчальними програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України.
У школах (класах), у яких вивчення предметів здійснюється мовами національних меншин чи іноземними мовами, атестація може складатися мовою вивчення предмета.
У 9-х класах державна підсумкова атестація проводиться з трьох предметів:
  • 1) українська мова;
  • 2) математика;
  • 3) предмет за вибором педагогічної ради навчального закладу з одного з зазначених навчальних предметів: українська література, зарубіжна література, іноземна мова (залежно від навчального закладу), історія України, всесвітня історія, правознавство (практичний курс), географія, біологія, хімія, фізика, інформатика. Рішення педагогічної ради щодо вибору третього предмета для проходження ДПА затверджується наказом керівника навчального закладу до 05 квітня 2017 року. У загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням або вивченням мов національних меншин третім предметом для проходження державної підсумкової атестації можуть бути мова національної меншини або інтегрований курс «Література».
Виставлення оцінок за ДПА
Бали за ДПА виставляються в класному журналі у колонку з написом "ДПА" без зазначення дати після колонки з написом "Річна". Результати атестації виставляються у додатки до свідоцтв про базову загальну середню освіту та до атестатів про повну загальну середню освіту у графі "державна підсумкова атестація" та враховуються при визначенні середнього балу атестата. Особам звільненим від проходження ДПА за станом здоров’я у додаток до атестата замість оцінки робиться запис «звільнений» («звільнена»).
Орієнтовні вимоги  до змісту атестаційних робіт у 9-му класі:
Складено на підставі Орієнтовних вимог до проведення Державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2016/2017 навчальному році, відповідно до листа МОН № 1/9-149 від 13 березня 2017 року.

Немає коментарів:

Дописати коментар